A CREATIVE AGENCY SPECIALIZED

IN VISUAL CONCEPTUALIZING

THROUGH DESIGN SOLUTIONS AND

REBRANDING STRATEGIES.



ENGLISH | DANSK



PRIVATLIVSPOLITIK

HOOD Agency ApS (herefter ”HOOD”, ”vi”, ”os”) vægter beskyttelse af dit privatliv og din sikkerhed højt ved vores behandling af dine personoplysninger. Denne Privatlivspolitik beskriver, hvordan vi indsamler og bruger dine personoplysninger.

Denne Privatlivspolitik er beregnet til enhver tidligere, nuværende eller potentiel kunde og bruger af et produkt eller en tjeneste, der tilbydes af HOOD, eller blot som en besøgende på vores hjemmeside.

Det er vigtigt, at du læser denne privatlivspolitik, så du er klar over, hvordan og hvorfor vi bruger dine oplysninger, og hvad dine rettigheder er i henhold til den gældende databeskyttelseslovgivning.

1. DATAANSVARLIG

HOOD er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi modtager fra dig og om dig, herunder at sikre, at behandlingen sker i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen. I overensstemmelse med de gældende regler om beskyttelse af personoplysninger er HOOD den “dataansvarlige”.

Hood Agency ApS

CVR nr.: 39332574

Åboulevarden 52, 2. sal

8000 Aarhus C

Danmark

1.1 Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende behandlingen af dine personoplysninger, er du mere end velkommen til at kontakte os på [email protected].

Du er velkommen til at kontakte os på et af følgende sprog: dansk, engelsk, svensk eller tysk.

Vi vil besvare din henvendelse så hurtigt som muligt. Vi bestræber os på at svare på alle henvendelser så hurtigt som muligt og senest inden for 1 måned.

Vi beder dig om at give os tilstrækkelige oplysninger i forbindelse med henvendelser vedrørende dine rettigheder som beskrevet i afsnit 6, herunder dit fulde navn og din e-mailadresse, så vi kan identificere dig og besvare din henvendelse.

2. HOOD SOM DATABEHANDLER
I visse tilfælde er HOOD databehandler på vegne af vores kunder. I tilfælde hvor HOOD er databehandler, agerer vi efter instruks fra den dataansvarlige og i henhold til en databehandleraftale. I disse tilfælde finder denne privatlivspolitik ikke anvendelse for behandlingen.

3. INDSAMLING AF PERSONOPLYSNINGER, FORMÅL MED BEHANDLINGEN OG RETSGRUNDLAGET HERFOR
Vi indsamler personoplysninger direkte fra dig eller offentliggjort af dig. Dette kan omfatte offentligt tilgængelige oplysninger, herunder oplysninger, vi indhenter fra almindeligt tilgængelige kilder. Desuden modtager vi også tekniske data fra analytiske tredjepartsudbydere vedrørende dit besøg på vores hjemmeside.

Vi behandler personlige oplysninger om dig i en række forskellige situationer. Læs nedenfor for yderligere oplysninger om vores behandling i disse forskellige situationer.

3.1 Besøgende på vores hjemmeside

Når du besøger vores hjemmeside, kan vi behandle oplysninger om din IP-adresse samt oplysninger om din computer, enhed og browser. Vi kan også behandle oplysninger om dit besøg (f.eks. oplysninger om hvordan du har tilgået vores hjemmeside, hvordan du navigerer rundt på den, hvilke sider du besøger, hvilket indhold du ser, dine søgninger, de annoncer og reklamer du har set, osv.). Disse oplysninger indsamles gennem cookies, logfiler, Google Analytics og andre teknologier.

Vi kan desuden behandle oplysninger, som du giver os i forbindelse med din brug af hjemmesiden, såsom når du udfylder en formular eller registrerer dig online, herunder dit navn og/eller firmanavn, adresse og/eller firmaadresse, arbejdstelefonnummer/mobilnummer, e-mailadresse, titel, produktinteresse og eventuelle andre oplysninger, du giver os.

Vi bruger oplysningerne til at gøre relevante tjenester og produkter tilgængelige for dig og til at forbedre din oplevelse af vores hjemmesider og online-tjenester samt de services og produkter, vi tilbyder. Vi bruger også oplysningerne til at vise dig indhold på vores og andres sider baseret på dine aktiviteter og præferencer og til at begrænse antallet af gange, du ser det samme indhold.

Manglende oplysninger fra dig i forhold til ovenstående, kan påvirke funktionaliteten af vores hjemmeside for dig.

Du kan læse mere om brugen af cookies i vores cookiepolitik.

Retsgrundlaget for behandling er vores legitime interesser, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f, eller dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra a.

3.2 Kunder og potentielle kunder

Når du er kunde/potentiel kunde hos HOOD eller kontaktperson hos en af vores kunder/potentielle kunder, behandler vi personoplysninger om dit navn, firmanavn, firmaadresse, arbejdstelefonnummer/mobilnummer, e-mailadresse, titel, dine køb, betalingsoplysninger samt information fra offentligt tilgængelige kilder og øvrige oplysninger, som du giver til os.

Vi behandler personoplysninger med det formål at kunne opfylde aftalen med vores kunder, med henblik på at levere ydelserne, fakturere, føre statistik og foretage kvalitetsstyring samt for at opretholde vores kunderegistrer og yde generel service, markedsføring og salg over for vores kunder og potentielle kunder.

På grund af formålet med den enkelte ordre/aftale er det derfor et krav, at kunden giver de ovennævnte personoplysninger. Hvis kunden ikke ønsker at give disse oplysninger, kan ordren/aftalen ikke afsluttes, og vores produkter/tjenester kan ikke leveres.

Vores retsgrundlag for behandlingen er aftalen med dig, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b eller vores legitime interesser, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f.

3.3 Talenter

HOOD samarbejder af og til med talenter, herunder influencere og modeller, i forbindelse med forskellige opgaver relateret til vores tjenester og ydelser. For at kunne håndtere kommunikation og opfylde aftaler behandler vi nødvendige og relevante oplysninger, herunder navn, e-mail og adresse.

I forhold til influencere behandler vi desuden oplysninger, som du har offentliggjort i form af indhold, der allerede er offentligt tilgængeligt på dine sociale medier. Vi bruger dette i overensstemmelse med aftalen for at promovere og markedsføre HOOD og kunder gennem vores egen hjemmeside og sociale medier.

HOOD behandler oplysninger om modeller booket til opgaver i forbindelse med vores tjenester og ydelser med henblik på at opfylde den indgåede aftale. Disse oplysninger omfatter oplysninger såsom navn og billeder.

På grund af formålet med den enkelte aftale er det nødvendigt at oplyse de angivne personoplysninger. Hvis de krævede oplysninger ikke gives, kan aftalen ikke afsluttes, og i visse tilfælde kan betalingen ikke gennemføres.

Vores retsgrundlag for behandling er aftalen med dig, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b og/eller vores legitime interesser, jf. artikel 6, stk. 1, litra f. Desuden kan vores retsgrundlag være, at personoplysningerne allerede er offentliggjort af dig selv, jf. artikel 9, stk. 2, litra e.

3.4 Samarbejdspartnere og/eller leverandører

Når du er samarbejdspartner eller leverandør til HOOD eller er kontaktperson hos en samarbejdspartner/leverandør, behandler vi oplysninger om dit navn, firmanavn, virksomhedsadresse, arbejdstelefonnummer, e-mailadresse og titel samt offentligt tilgængelig information og øvrige oplysninger, som du giver til os.

Vi behandler oplysningerne til brug for kontraktstyring samt for at modtage varer og tjenester fra vores leverandører og samarbejdspartnere og, hvor det er relevant, for at opfylde aftaler med vores kunder.

På grund af formålet med den enkelte aftale er det derfor et krav, at samarbejdspartneren/leverandøren giver de ovennævnte personoplysninger. Hvis samarbejdspartneren/leverandøren ikke ønsker at give disse oplysninger, kan aftalen ikke afsluttes, og i nogle tilfælde kan betalingen ikke gennemføres.

Vores retsgrundlag for behandlingen er aftalen med dig, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b eller vores legitime interesser, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f.

3.5 Events og kundeaftner

Hvis du vælger at tilmelde dig vores events, behandler vi dine personoplysninger for at kunne administrere og afholde events.

Vi behandler dit navn, e-mailadresse og telefonnummer for at kunne organisere og administrere eventet. Herunder men ikke begrænset til; at kontakte dig med henblik på at bekræfte om du har fået en plads eller pladserne er fyldt op, oplyse dig om ændringer i eventet, og kunne føre deltagerliste. Dit navn og e-mailadresse behandles desuden i forbindelse med opfølgende spørgeskema om eventet.

Særligt for oplægsholdere vil der blive behandlet oplysninger om navn, titel og dennes tilknyttede organisation/virksomhed. Dette for at kunne oplyse om pågældendes deltagelse over for potentielle deltagere med henblik på at kunne promovere eventet.

Hvis du ikke oplyser de relevante oplysninger, vil du muligvis ikke kunne få lov til at deltage i eventet.

Desuden bruges eventuelle billeder samt video taget under arrangementet med henblik markedsføring på HOODs hjemmeside og sociale medier for at kunne synliggøre og promovere vores events. Der vil selvfølgelig ikke blive tage krænkende, udnyttende eller udstillende billeder.

Hvis du ikke ønsker, at der tages billeder af dig, skal du henvende dig til fotografen under arrangementet. Hvis du efter arrangementet optræder på billedmateriale, som du ikke ønsker at optræde på, bedes du venligst kontakte os via de angivne kontaktoplysninger med oplysning om hvilke billeder der ønskes slettet og begrundelsen herfor.

Vores retsgrundlag for behandlingen er aftalen med dig, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b eller vores legitime interesser, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f, eller dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.

3.6 Jobansøgning og job agent

Søger du job i HOOD, registrerer vi de oplysninger, du sender til os, såsom adresse, telefonnummer, e-mail, billeder samt ansøgning og CV for at kunne vurdere, hvorvidt du matcher en aktuel stilling i vores virksomhed.

Hvis du vælger ikke at oplyse de efterspurgte oplysninger, vil vi ikke kunne behandle din ansøgning til stillingen, da det er nødvendigt for os at vurdere din egnethed til rollen.

Hvis du skriver dig op til vores job agent, registrerer vi de oplysninger, du angiver, herunder navn og e-mail, for at kunne sende dig relevante jobopslag.

Hvis du ikke oplyser de efterspurgte oplysninger, vil du ikke kunne tilmelde dig vores jobagent og modtage automatiske meddelelser om ledige stillinger, der matcher din profil.

Vores retsgrundlag for behandling af oplysningerne er vores legitime interesse, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

Hvis du indgår i et rekrutteringsforløb og/eller ansættes til jobbet, giver vi dig særskilt information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger i denne forbindelse.

3.7 Øvrige situationer

I forbindelse med HOODs udvikling kan selskabsstrukturen ændre sig, eksempelvis ved helt eller delvist salg af virksomheden. I tilfælde af delvis overdragelse af aktiver, der indeholder personoplysninger, er behandlingsgrundlaget for den forbundne videregivelse af personoplysninger som udgangspunkt databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, idet HOOD har en legitim interesse i at overdrage dele af sine aktiver samt at foretage kommercielle ændringer.

Oplysninger som HOOD har indhentet til de formål, som er beskrevet ovenfor, kan vi behandle med henblik på overholdelse af relevant lovgivning, som vi er underlagt I forbindelse med driften af vores virksomhed eller for at opfylde forskellige indberetnings- eller oplysningsforpligtelser i henhold til gældende love og regler, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c.

HOOD er forpligtet til at opbevare al bogføringsmateriale i henhold til bogføringsloven lov i en bestemt periode. Dette betyder, at vi opbevarer ordrer, fakturaer og lignende dokumenter til regnskabsformål. Disse dokumenter kan indeholde personoplysninger såsom navn, adresse og beskrivelse af ydelser.

For enkelte databehandlingsaktiviteter i HOOD er der tilknyttet selvstændige specifikke privatlivspolitikker:

4. OVERFØRSEL AF PERSONOPLYSNINGER

I visse tilfælde overlader vi dine personoplysninger til tredjeparter, herunder:

  1. Interne tredjeparter:
    Dine personoplysninger kan blive delt inden for vores organisation, herunder med vores koncernforbundne selskaber, afdelinger eller medarbejdere, der brug for adgang hertil for at kunne levere vores ydelser.
  2. Eksterne tredjeparter
    Vi kan ligeledes videregive dine oplysninger til eksterne tredjeparter, hvis vi bliver pålagt det som følge af lov, eller det er en del af den ydelse, vi leverer til dig. Dette inkluderer autoriserede tredjeparts serviceudbydere, der har brug for dine personlige oplysninger for at kunne kontakte og gennemføre transaktioner med dig i forbindelse med din brug af vores tjenester (såsom banker eller betalingsudbydere); serviceudbydere, der fungerer som databehandlere og leverer IT- og systemadministrationstjenester såsom udbydere af kundetilfredshedsundersøgelser eller leverandør af nyhedsbrevservice; respektive myndigheder og/eller professionelle rådgivere, der fungerer som underleverandører, herunder advokater, bankfolk, revisorer og forsikringsselskaber, som yder rådgivning, bank-, juridiske, forsikrings- og regnskabsydelser efter behov.

I nogle situationer kan vi overføre personoplysninger til modtagere i lande udenfor EU/EØS, såfremt det er nødvendigt.

Overførsel af personoplysninger til sådanne tredjelande vil ske indenfor rammen af databeskyttelsesforordningen kapitel 5, hvilket indebærer, at det alene vil ske:

  • til tredjelande, en eller flere specifikke sektorer i et tredjeland eller internationale organisationer, hvor Europa-Kommissionen har foretaget en tilstrækkelighedsafgørelse og på baggrund heraf godkendt det pågældende tredjeland som sikkert; eller
  • hvis modtageren har tilsluttet sig godkendte adfærdskodekser og certificeringsmekanismer.
  • hvis modtageren har implementeret standardkontrakter, vedtaget af Europa-Kommissionen eller godkendt af den nationale tilsynsmyndighed og efterfølgende vedtaget af Europa-Kommissionen.
  • i overensstemmelse med artikel 49, stk. 1, litra b-e.

5. OPBEVARING AF DINE PERSONOPLYSNINGER

Vi opbevarer dine oplysninger, for at opfylde det formål, hvortil de er indsamlet, sikkert og i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Adgangen til dine personoplysninger er begrænset til de medarbejdere og andre tredjeparter, der har et strengt forretningsmæssigt behov for at kende dine oplysninger.

Vi opbevarer kun dine oplysninger i den nødvendige periode for at opfylde de formål, de blev indsamlet til, eller for at overholde kontraktlige, juridiske, regnskabsmæssige eller rapporteringsmæssige forpligtelser samt i henhold til de opbevaringsperioder, der er angivet i gældende lovgivning.
I overensstemmelse hermed anonymiserer og/eller sletter oplysningerne, når det ikke længere er nødvendigt for at opnå det formål, som det er indhentet til. 

Oplysninger, der er indsamlet i forbindelse med udvikling af eksisterende eller potentielle kundeforhold, opbevares så længe de er relevante for den eksisterende eller potentielle kunderelation og for en yderligere periode på op til seks måneder.

Personoplysninger, der indgår i bogføringsmateriale opbevares i fem år fra regnskabsårets udløb, hvorefter oplysningerne slettes. Opbevaringsperioden er fastsat på baggrund af opbevaringskravene i bogføringslovens § 10 og sker derfor med henblik på at overholde gældende lovgivning.

6. DINE RETTIGHEDER

I henhold til databeskyttelsesforordningen og den relevante databeskyttelseslovgivning har du som registreret en række rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

Dine rettigheder omfatter følgende:

  • Ret til indsigt: Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig.
  • Ret til berigtigelse: Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget og ufuldstændige personoplysninger fuldstændiggjort.
  • Ret til sletning: I særlige tilfælde har du ret til at få slettet personoplysninger om dig, inden det tidspunkt hvor vi almindeligvis vil slette dine oplysninger.
  • Ret til begrænsning af behandling: Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
  • Ret til dataportabilitet: Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden.
  • Ret til at gøre indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, og altid hvis behandlingen er med henblik på direkte markedsføring.

Hvis behandlingen er baseret på dit samtykke, kan du ubetinget og til enhver tid trække ethvert samtykke tilbage. Det kan ske ved at sende en e-mail til os. Tilbagekaldelse af dit samtykke vil ikke have nogen negativ indvirkning. Det kan dog betyde, at vi ikke fremover kan opfylde specifikke anmodninger fra dig. Tilbagekaldelse af dit samtykke vil ikke påvirke lovligheden af ​​behandlingen på grundlag af samtykke, inden det trækkes tilbage. Endvidere vil det ikke påvirke nogen behandling, der udføres på anden lovlig basis.

Du har ret til at indgive en klage til den kompetente tilsynsmyndighed, som i dette tilfælde vil være ”Datatilsynet” (Datatilsynet).

Yderligere information kan findes her: www.datatilsynet.dk

7. REVISION AF VORES PRIVATLIVSPOLITIK

Vi gennemgår vores privatlivspolitik regelmæssigt, og erklæringen kan derfor være genstand for ændringer fra tid til anden. Datoen for den seneste revision heraf kan findes nederst på denne side. Enhver ny, ændret privatlivspolitik vil gælde pr. revisionsdatoen. Derfor opfordrer vi dig til med jævne mellemrum at gennemgå denne politik for at blive informeret om, hvordan vi beskytter dine oplysninger.

Revisionsdato: 30.10.2024